Japanilainen Blogi

Top 10 japanilaista Streetwear-merkkiä

Top 10 japanilaista Streetwear-merkkiä

Kaikki muodista kiinnostuneet tietävät, että Japani on yksi parhaista paikoista löytää laadukkaita streetwear. BAPE:n (A Bathing Ape) räjähdysmäisen nousun jälkeen 1990-luvun alussa japanilaiset katuvaatemerkit ovat tulleet maailmalle yhä tutummiksi.

Monet julkkikset eri puolilta maailmaa on nähty pukeutumassa näihin japanilaisiin streetwear, amerikkalaisista tähdistä jalkapalloilijoihin.

Tänään esittelemme joitakin parhaista japanilaisista katuvaatemerkeistä, joista sinun on hyvä tietää, olitpa sitten innokas hypebeast tai vasta aloittelija.

1. BAPE

Bape

Aloitamme listan luultavasti tunnetuimmalla japanilaisella katuvaatemerkillä. Yrityksellä on kaksi spin-off-merkkiä, AAPE (by A Bathing Ape) ja BAPY (Busy Working Lady), mutta päämerkki BAPE on tunnetuin.

Vaikka et tietäisikään mitään japanilaisista katuvaatteista, olet todennäköisesti nähnyt heidän naamiointikuvioisia vaatteitaan jossain.

Muita suosittuja tuotteita ovat streetwear haihupparit.

2. Kanka Japan

Kanka Japan japanskt streetwear-märke

Kanka Japan on luonut nuori pohjoismaalainen mies, joka on ollut innostunut Japanista lapsesta asti. Japanilaisen tyylin ja muodin suuri ystävä Tokiossa, erityisesti Harajukun kaupunginosassa.

Hän rakastaa muotia ja katuvaatteita ja päätti siksi luoda oman japanilaisen katuvaatemalliston, jota hän luonnollisesti kutsui Kanka Japaniksi. Aloittaen muutamalla japanilaisella villapaidat ja t-paidalla, heillä on nyt laaja valikoima yli 500 japanilaista katuvaatetuotetta, mukaan lukien japanilaiset lippikset.

Heidän menestyksensä ja maineensa kasvaa suomalaisten nuorten keskuudessa, jotka ovat alkaneet soveltaa kaikkea, mitä he ovat oppineet japanilaisesta katumuodista.

3. FACETASM

Facetasm

Jos et pidä Yohjin tai KUROn minimalistisesta tyylistä, FACETASM kiinnostaa sinua enemmän. Brändi ei halua luokitella itseään. Jokainen mallisto on erilainen kuin toinen, ja se perustuu perustaja ja suunnittelija Hiromichi Ochiai’n päähänpistoon.

Heidän konseptinsa on kuitenkin ilmaista Tokion katukulttuuria hauskalla ja vapaalla tavalla, ja jos heidän aiemmista mallistoistaan voi ottaa mallia, he tekevät juuri niin. Heidän mallinsa ovat yleensä leikkisiä, rohkeita ja eksentrisiä.

4. KURO

KURO

KURO, joka tarkoittaa yksinkertaisesti “mustaa”, on suhteellisen uusi streetwear-merkki, joka debytoi vasta vuonna 2010. Sen perustaja Yusuke Yatsuhashi pitää japanilaista käsityötaitoa merkkinsä ytimenä ja varmistaa laadun vierailemalla usein tehtaissa valmistamassa vaatteita itse.

Hänen mallinsa ovat yleensä minimalistisempia ja virtaviivaisempia, mutta niiden innovatiivisuus on maagista. Hänet tunnetaan alalla jatkuvasta uusien ja omaperäisten materiaalien etsimisestä, uusista ompelumenetelmistä ja sitoutumisestaan japanilaisen kulttuurin säilyttämiseen mallistojensa kautta.

Kaikki hänen tuotteensa ovat myös 100-prosenttisesti valmistettu Japanissa.

5. YOHJI YAMAMOTO

Yohji Yamamoto

Yohji Yamamoto on yksi tunnetuimmista japanilaisista muotisuunnittelijoista. Merkki vie japanilaisen minimalismin seuraavalle tasolle ajattoman muotoilun, yksinkertaisuuden ja vertaansa vailla olevan käsityötaidon ansiosta.

Ne ovat myös yleensä tyyliltään enemmän rapattuja ja kerroksittaisia, ja niissä on epäsymmetrisiä siluetteja, pudotettuja koukkuja ja ylimitoitettuja leikkauksia. Jos etsit värikästä vaatekaappia, tämä merkki ei ole sinua varten.

Yohji käyttää pääasiassa mustaa, myös kaikissa yhteistyökuvioissa, joihin kuuluvat muun muassa Doc Martens ja Adidas.

6. UNDERCOVER

Undercover

Jos et ole valmis uhraamaan huippumuotia punkmaisten katuvaatteiden hyväksi, UNDERCOVER on sinun merkkisi. Heidän mottonsa “Teemme melua, emme vaatteita” kiteyttää heidän suunnittelufilosofiansa: kapinallisuus ja häiritsevyys ovat heidän lähestymistapansa ytimessä.

Jun Takahashi, yrityksen perustaja, sekoittaa pop-kulttuuria ja punk-estetiikkaa luodakseen yhden Japanin vaikutusvaltaisimmista katuvaatemerkeistä.

On myös useita korkean profiilin yhteistyökuvioita, kuten NIKE:n, Valentinon, Doc Martensin, Conversen ja monien muiden kanssa.

7. WACKO MARIA

Wacko Maria

Yhteistyö Carhartt Wip x Wacko Maria

Mitä kaksi J-liigan eläkkeelle jäänyttä ammattilaisjalkapalloilijaa aikoo tehdä? Aloitetaan vaatemerkki. Tokiolaisesta Rock Steady -baarista tuli lopulta japanilainen miestenvaatemerkki Wacko Maria.

Tuotemerkki on saanut vaikutteita musiikista, erityisesti rockabilly-alakulttuurista, sekä latinalaisamerikkalaisista tyyleistä. Tästä huolimatta niiden mallit ovat ainutlaatuisia, kitschisiä ja yliampuvia.

Erityisesti heidän kirjaillut bomber-takkinsa ovat erittäin menestyksekkäitä, ja ne ovat oodi japanilaiselle katutyylille.

8. CAV EMPT

Cav empt

Cav empt on lyhenne sanoista caveat emptor, joka tarkoittaa latinaksi “osta varovasti“, mutta tämän katuvaatemerkin kohdalla ei ole mitään pelättävää. Se on yksi kuuluisan YouTuber PewDiePien suosikkibrändeistä.

Tämän tuotemerkin luojina ovat Sk8thing, joka on BAPE:n graafinen suunnittelija, ja Toby Feltwell, joka on Pharrell Williamsin vaatemalliston taiteellinen johtaja. Ei siis ole mikään yllätys, että cav emptin tyyli on retro-futuristinen, ja sen mallistot ovat rohkeasti suunniteltuja. Haluamme ajatella, että se on katuvaatteita korkeatasoiselle yleisölle.

9. VISVIM

Visvim

Visvim on luultavasti yksi tunnetuimmista nykyaikaisista japanilaisista katuvaatemerkeistä tällä listalla.

Tuotemerkistä pitävät muun muassa kuuluisat artistit, kuten Kanye West, John Mayer, Drake ja A$AP Rocky, jotka kaikki on nähty pukeutuneina Visvimin suosituimpaan tuotteeseen, FBT:hen.

Visvim aloitti kenkäfirmana, mutta nyt sillä on täydellinen vaatemallisto, joka perustuu pitkälti perustaja Hiroki Nakamuran matkoihin.

Nakamura ei myöskään säästele kuluja suunnitelmiensa valmistuksessa, vaan hän käyttää harvinaisia tekstiilejä ja pitkälle kehitettyjä menetelmiä tuottaakseen todella korkealaatuisia vaatteita.

10. KAPITAL

KAPITAL

KAPITAL aloitti 1980-luvulla farkkumerkkinä, ja siitä on sittemmin tullut yksi maan tunnetuimmista katuvaatemerkeistä. Heillä on kulttimaine, joka rakastaa brändin epäsovinnaista, omituista ja outoa estetiikkaa.

Omistajat ja suunnittelijat ovat isä ja poika Toshikiyo Hirata ja Kiro Hirata, jotka pitävät huolta siitä, että jokaisessa mallissa käytetään perinteisiä japanilaisia värjäystekniikoita ja käsityötaitoa.

KAPITALin tunnetuimpia tuotteita ovat indigofarkut (mikä ei ole yllättävää, sillä tuotemerkki sijaitsee Kojimassa, Japanin denim-pääkaupungissa) ja rengaslenkit. Heillä on myös alabrändi KOUNTRY.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *